Thursday, April 26, 2012

... hidup kembali selepas menyepi ...


Assalamualaikum..
     ' LIFE ' bunyi nyer macam seronok je kan.. selalu dengar orang cakap.. selalunyer kat TV la kan.. statement yang menyatakan.. " KAU JANGAN GANGGU HIDUP AKU.. AKU ADA LIFE AKU SENDIRI.. KORANG TAK PERLU MASUK CAMPUR.." pernah kan dengar ayat macam ni.. selalunyer anak-anak muda dan jarang-jarang orang tua mnyebut nyer.. 
     Aku kekadang terfikir, nape perlu statement kan LIFE AKU.. korang tahu tak korang nak bina life pon kena ada orang lain.. MAK AYAH KORANG.. ADIK BERADIK KORANG.. SEDARA MARA KORANG.. KAWAN-KAWAN KORANG.. CIKGU-CIKGU KORANG.. DAN SEANGKATAN DENGAN NYER LAH.. tapi terdetik tak kat hati korang yang paling rapat dengan kita ni ALLAH S.W.T. Pernah tak korang singkap sedikit kehidupan korang dari mula-mula korang lahir sampai sekarang.. korang sempurna ke? korang bahagia ke? korang dah banyak ke buat amal ibadat? Aku pun terfikir jugak.. kenapa dalam hidup ni a.k.a LIFE ni ada sahaja masalah yang timbul? 
    Aku akui aku juga mempunyai khilaf yang disengajakan dan tidak disengajakan... tapi xbrmkna aku rasa diri aku ni sempurna.. aku sama macam korang,.. sama-sama buat kesalahan.. KITA SAMA-SAMA BUAT KHILAF / KESALAHAN.. 
    Aku cuma nak kita sama-sama perbaiki kehilafan kita ini.. bukan mempertahankan LIFE SENDIRI dengan menyatakan LIFE korang lah yang terbaik... tak seronok kan bila perkara ni terjadi.. masing-masing mempertahankan LIFE SENDIRI.. kita ni hidup komuniti.. bukan hidup dalam LIFE kita sendiri..
    Kita sama-sama memperbaiki.. bukan mempertahan diri sendiri.. aku sayang korang sume.. TEGUR LAH AKU ANDAI AKU MELAKUKAN KESALAHAN YANG TIDAK DISENGAJAKAN SAMPAI MENYENTUH PERASAAN KORANG.. TEGUR LAH AKU KE ARAH KEBAIKAN.. KERANA KORANG YANG MEMBANTU AKU MENDAPATKAN LIFE ATAU KEHIDUPAN YANG TERJAGA.. 


   - buat sahabat-sahabat yang di sayangi.. aku minta maaf tau sebab aku dulu bukan sempurna pon.. kehadiran korang dah banyak mengajar aku erti kehidupan ni.. terima kasih kerana banyak membantu aku sepanjang aku bersama korang.. cuma aku ni kekadang pelupa sampai korang kena banyak mengingat untuk aku.. sayu asenyer bila menaip ni.. menitis-nitis air mata aku jatuh.. huhuhuhuu..
TERIMA KASIH SAHABAT..-

No comments:

Post a Comment

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

FIND