Thursday, June 14, 2012

Jalan-Jalan di SERDANG.....


Assalamualaikum..
          Buat blog yang tersayang.. Dah lama jugak aku tak update kat sini.. Aku rasa nak update sal trip ke Serdang untuk turut serta dalam karnival skuad muda.. Pergi sana tak lah ramai mana, classmate aku ada yang busy la katakan.. Tak dapat nak join.. Hurmm.. Poyo je semua tu.. Tapi aku tak kisah pons al diaorang nak gi or tak.. Hak masing-masing lah katakan..
          So, dari UiTM Melang, kite orang gerak pagi.. dalam kol 7 something lah asenye.. Sepatutnya gerak kol 6.30pg...tp kite orang ada yang lambat.. Sebab tu gerak  lambat.. So dalam sepanjang perjalanan, aku ase tak tido, sebab perjalanan yang agak singkat.. Sebelum sampai Serdang, kite orang sarapan dekat Perhentian Rehat Senawang asenyer lah, untuk mengisi perut yang kosong.. Aku just makan roti canai 2keping, bungkus banjir.. Aku suka makan guna plastik.. Kawan-kawan aku ada yang pelik tengok aku makan macam tu.. HAHAHAA....
          Akhirnya sampai juga di pusat MARDI, Serdang.. Sampai je kat sana, aku teruja dengan “bas zoo”.. comel giler lah... Aku dapat naik bas belimbing.. Kena angin-angin panas terik.. Daftar, amik baju serta topi, aku and frenz gi round-round the world, tengok ape-ape yang best.. adalah jumpa artis 2 3 orang kat sana.. aku tak nak state nama artis tu... Kawan aku, Minoh, asyik hilang-hilang je...keterujaan dia dengan tempat tu membuatkan aku asyik hilang jejak dia... adalah permainan tradisional.. ada pameran ular.. geli aku tengok ular tu... ana dengan minoh boleh gi pegang.. geli giler..aku dah lah takut dengan benda-benda camtu..
          Dah penat kat situ, kita orang nyer cikgu pengiring lah katakan...ajak jalan kat ALAMANDA.. so the first time aku jejak alamanda...seriously, bosan giler, aku rasa sama je dengan JUSCO SEREMBAN 2... kosong plak tu...macam tak ramai orang nak datang situ.. Aku yang sah-sah takde duit ni.. Cuma cuci mata je lah... nak beli pon sume barang mahal... so wat pe aku nak bazirkan duit kalau aku boleh dapat benda yang sama kat seremban kan...HAHAHAHAHA...
          So, aku cuma kongsi gambo yang aku snap sepanjang berada di ALAMANDA... hikhikhik....





















No comments:

Post a Comment

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

FIND